Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Morgan wprowadza szereg istotnych zmian w modelach Plus Six i Plus Four

Na rok modelowy 2023 kluczowe modele Morgana zyskały pakiet poprawek nadwozia, podwozia i technologii.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 listopada 2022
Morgan Plus Six i Plus Four porównanie
28

Dwa najpopularniejsze modele Morgana - Plus Six i Plus Four - od nowego roku będą oferowane w odświeżonej wersji. Zakres zmian obejmuje przede wszystkim układ jezdny, technologię pokładową i systemy bezpieczeństwa. Odświeżone wersje wejdą do produkcji seryjnej od stycznia 2023, a ostateczne dane na temat wyposażenia i cenniki zostaną opublikowane tuż przed końcem tego roku.

Zmiany dotyczą przede wszystkim podwozia, gdzie pojawiły się nowe amortyzatory i tuleje zawieszenia. Amortyzatory wciąż będą pasywne, ale mają charakteryzować się większą spójnością przy niskich prędkościach i lepszą stabilnością przy wysokich. Z kolei nowe, bardziej elastyczne tuleje mają poprawić zachowanie auta na nierównościach.

Morgan Plus 4 w ruchu
28

Kompletnie przeprojektowano hamulce, których główne elementy dostarczać będzie AP Racing, a systemy współpracujące ABS i ESP pochodzić będą od Continentala. Szczególnie warto zwrócić uwagę na system ESP, który jest kompletną nowością w Morganie. Jego charakterystyka będzie zmienna w zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy. W każdej z trzech wersji napędu ESP będzie skalibrowane w specyficzny sposób, więc jego działanie będzie inne w czterocylindrowym Morganie ze skrzynią manualną i automatyczną oraz w wariancie sześciocylindrowym. Kolejną nowinką na pokładzie Morgana są poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera.

Parametry silników pozostały bez zmian. Tańszy Plus Four ma silnik BMW B48 (2.0 R4 turbo) o mocy 258 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Topowy Plus Six legitymuje się mocą 340 KM i 500 Nm uzyskiwanych z silnika sześciocylindrowego 3.0 twin turbo także pochodzącego od BMW. Oba warianty ze skrzynią automatyczną posiadają tryby jazdy Sport i Sport+, które w wersji zmodernizowanej będą miały inną charakterystykę.

Morgan-Plus-Six w ruchu
28
Reklama

Oprócz zmian w podwoziu Morgan pokusił się także o lekkie przeprojektowanie kabiny, w której główną częścią będzie nowa deska rozdzielcza wykonana z superformowanego aluminium, na której osadzono większy i bardziej czytelny wyświetlacz. Znajduje się on przed oczami kierowcy jako uzupełnienie analogowych wskaźników, które również zostały przeprojektowane.

Konsola środkowa zyskała nowy kształt i będzie oferowana z innymi rodzajami wykończenia fornirowego lub z metalowymi wstawkami. Zastosowanie nowych tkanin oraz zmiany materiałów w miejscach najczęstszego kontaktu (np. klamki drzwi) mają sprawić, że wnętrze Morgana będzie się wydawało wykonane całkowicie ręcznie. Podniesienie standardu kabiny jest podkreślone przez dodanie nowego systemu audio Sennheiser. W połączeniu z wygodniejszymi fotelami firma ma nadzieję, że Plus Six i Plus Four lepiej będą się sprawdzać w roli samochodów na co dzień.

Morgan Plus 6 wnętrze
28

Nacisk na indywidualizm i ręczne wykonanie odbija się także w dodatkowych opcjach personalizacji. Klienci mogą wybrać jeden ze zdefiniowanych “stylów” zewnętrznych i wewnętrznych i go dopracować po swojemu, albo stworzyć coś całkowicie innego od podstaw. Nowe Morgany Plus Four i Plus Six dołączą do niedawno zaprezentowanego Super 3 i razem z nim stworzą unikalną dla całej branży gamę produktów. Prezentowany w nowych wersjach nacisk na komfort, wygodę i jakość mają przełożyć się na lepszą sprzedaż na kluczowych dla firmy rynkach oraz pomóc w ekspansji zagranicznej.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
2024 Bentley Continental GT PHEV teaser
Bentley / Continental GT
W czerwcu poznamy hybrydowego Bentleya Continental GT

W miejsce W12 Bentley wprowadzi na rynek nowe, zelektryfikowane V8 o mocy 780 KM.

16 maja 2024
Morgan Midsummer by Pininfarina premiera
Morgan / Midsummer
Morgan Midsummer to sześciocylindrowa barchetta projektu Pininfariny

Brytyjski Morgan połączył siły z włoskim studio Pininfarina, aby wypuścić wyjątkowy model samochodu.

16 maja 2024
Ducati Scrambler Icon
Ducati
Limitowana personalizacja we wszechświecie Scrambler Ducati

Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.

15 maja 2024
Alfa Romeo Giulia / Stelvio Super Sport premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo wprowadza limitowane modele Giulia i Stelvio Super Sport

Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.

15 maja 2024
Porsche 911 992.2 teaser
Porsche / 911
Hybrydowe Porsche 911 (992.2) zadebiutuje w tym miesiącu

28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.

13 maja 2024
Alpine Alpenglow Hy4 prezentacja
Alpine / Alpenglow
Alpine Alpenglow Hy4 to wyścigowy prototyp zasilany wodorem

Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.

13 maja 2024
Caterham Seven 485 Final Edition premiera
Caterham / Seven
Caterham kończy produkcję ostatniego Sevena bez doładowania

Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.

9 maja 2024
Bentley W12 - V8
Bentley
W12 Bentleya zostanie zastąpione 750-konną hybrydą z V8

Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.

9 maja 2024
Lamborghini V10 - EV
Lamborghini
Elektryczne Lamborghini będą równie emocjonujące co te z V10?

Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.

9 maja 2024
2024 BMW X5 M Competition test
BMW / X5
2024 BMW X5 M Competition - próba podważenia pozycji Porsche Cayenne

Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?

8 maja 2024
2024 Land Rover Defender lifting
Land Rover / Defender
Land Rover Defender po liftingu jest mocniejszy i bardziej luksusowy

Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.

8 maja 2024
2024 BMW M4 CS G82 drift
BMW / M4 CS
Nowe BMW M4 CS - mocniejsze, lżejsze i szybsze niż M4 Competition

Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.

8 maja 2024