Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na rok modelowy 2023 kluczowe modele Morgana zyskały pakiet poprawek nadwozia, podwozia i technologii.
Dwa najpopularniejsze modele Morgana - Plus Six i Plus Four - od nowego roku będą oferowane w odświeżonej wersji. Zakres zmian obejmuje przede wszystkim układ jezdny, technologię pokładową i systemy bezpieczeństwa. Odświeżone wersje wejdą do produkcji seryjnej od stycznia 2023, a ostateczne dane na temat wyposażenia i cenniki zostaną opublikowane tuż przed końcem tego roku.
Zmiany dotyczą przede wszystkim podwozia, gdzie pojawiły się nowe amortyzatory i tuleje zawieszenia. Amortyzatory wciąż będą pasywne, ale mają charakteryzować się większą spójnością przy niskich prędkościach i lepszą stabilnością przy wysokich. Z kolei nowe, bardziej elastyczne tuleje mają poprawić zachowanie auta na nierównościach.
Kompletnie przeprojektowano hamulce, których główne elementy dostarczać będzie AP Racing, a systemy współpracujące ABS i ESP pochodzić będą od Continentala. Szczególnie warto zwrócić uwagę na system ESP, który jest kompletną nowością w Morganie. Jego charakterystyka będzie zmienna w zależności od wybranego przez kierowcę trybu jazdy. W każdej z trzech wersji napędu ESP będzie skalibrowane w specyficzny sposób, więc jego działanie będzie inne w czterocylindrowym Morganie ze skrzynią manualną i automatyczną oraz w wariancie sześciocylindrowym. Kolejną nowinką na pokładzie Morgana są poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera.
Parametry silników pozostały bez zmian. Tańszy Plus Four ma silnik BMW B48 (2.0 R4 turbo) o mocy 258 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Topowy Plus Six legitymuje się mocą 340 KM i 500 Nm uzyskiwanych z silnika sześciocylindrowego 3.0 twin turbo także pochodzącego od BMW. Oba warianty ze skrzynią automatyczną posiadają tryby jazdy Sport i Sport+, które w wersji zmodernizowanej będą miały inną charakterystykę.
Oprócz zmian w podwoziu Morgan pokusił się także o lekkie przeprojektowanie kabiny, w której główną częścią będzie nowa deska rozdzielcza wykonana z superformowanego aluminium, na której osadzono większy i bardziej czytelny wyświetlacz. Znajduje się on przed oczami kierowcy jako uzupełnienie analogowych wskaźników, które również zostały przeprojektowane.
Konsola środkowa zyskała nowy kształt i będzie oferowana z innymi rodzajami wykończenia fornirowego lub z metalowymi wstawkami. Zastosowanie nowych tkanin oraz zmiany materiałów w miejscach najczęstszego kontaktu (np. klamki drzwi) mają sprawić, że wnętrze Morgana będzie się wydawało wykonane całkowicie ręcznie. Podniesienie standardu kabiny jest podkreślone przez dodanie nowego systemu audio Sennheiser. W połączeniu z wygodniejszymi fotelami firma ma nadzieję, że Plus Six i Plus Four lepiej będą się sprawdzać w roli samochodów na co dzień.
Nacisk na indywidualizm i ręczne wykonanie odbija się także w dodatkowych opcjach personalizacji. Klienci mogą wybrać jeden ze zdefiniowanych “stylów” zewnętrznych i wewnętrznych i go dopracować po swojemu, albo stworzyć coś całkowicie innego od podstaw. Nowe Morgany Plus Four i Plus Six dołączą do niedawno zaprezentowanego Super 3 i razem z nim stworzą unikalną dla całej branży gamę produktów. Prezentowany w nowych wersjach nacisk na komfort, wygodę i jakość mają przełożyć się na lepszą sprzedaż na kluczowych dla firmy rynkach oraz pomóc w ekspansji zagranicznej.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
W miejsce W12 Bentley wprowadzi na rynek nowe, zelektryfikowane V8 o mocy 780 KM.
Brytyjski Morgan połączył siły z włoskim studio Pininfarina, aby wypuścić wyjątkowy model samochodu.
Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.
Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.
Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.
Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.
Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.