Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 kwietnia 2024
Yokohama & EVO on Tour
8

Wiosna zapukała do drzwi, rozejrzała się wokół i zadomowiła w Polsce na dobre. Przed nami sezon na wyjazdy ukochanymi samochodami, a my – jako redakcja EVO, chcemy Wam w tym rzecz jasna towarzyszyć! W jaki sposób?

Wraz z partnerem trzech odcinków cyklu „Yokohama on Tour” – firmą Yokohama Polska, chcielibyśmy zabrać Was w ciekawe rejony Polski, podkreślić okoliczne atrakcje, warte odnotowania drogi, zakątki kulinarne oraz przestrzenie, które miłośnikowi motoryzacji nie mogą być obojętne. Wpadliśmy jednak na pomysł, że w pierwszym odcinku przedstawimy Wam jedynie zarys wyjazdów, a kierunki naszych dwóch najbliższych podróży wybierzemy wspólnie!

Yokohama ADVAN
8

Północ, południe, wschód czy zachód?

Polska to kraj piękny i bogaty kulturowo. W każdym zakątku oferujący inne doznania, płynące z położenia, ukształtowania terenu, historii czy lokalnej społeczności. Macie swój ulubiony rejon w naszym kraju? Żyjecie w miejscu, które chętnie polecicie czytelnikom magazynu EVO? A może zwyczajnie słyszeliście o interesujących okolicach, które po prostu warto poznać za kierownicą swojego samochodu? Każdy z tych pomysłów brzmi jak temat na odcinek naszego cyklu. Instrukcja zgłoszeń Waszych propozycji znajduje się na końcu tego artykułu. Teraz pora przedstawić bliżej pojazdy, które wraz z redakcją EVO przemierzą Polskę wzdłuż i wszerz, by odnaleźć kierunki, które sprostają naszym wytycznym i zachwycą petrolheada.

Dwa narożniki, a w nich dwa skrajnie różne sportowe samochody.

Łączy je mocny silnik, manualna skrzynia i tylny napęd. Nic więcej. Jeden pochodzi z Ameryki, drugi z Niemiec, a oba mają otrzymać wydajne japońskie obuwie, które wesprze je w mierzeniu się z nierzadko wymagającymi drogami.

W narożniku lewym Ford Mustang GT. To nie byle jaki koń, bo poddany szeregowi modyfikacji na przestrzeni ostatnich lat. Przede wszystkim wzbogacony o kompresor i mnóstwo elementów z włókna węglowego. Zmodyfikowano tu również zawieszenie, hamulce i aerodynamikę. Dokładne parametry przedstawimy Wam w przyszłym wydaniu EVO, ale na ten moment musicie nam uwierzyć, że ten Mustang już dawno przestał być przymilającym się kucykiem. Wierzga, sapie i wyrywa lejce z dłoni, nierzadko samodzielnie chcąc wyznaczyć kierunek, w którym podąży. Oprócz zdrowego rozsądku prowadzącego, znacznym ułatwieniem w okiełznaniu tej diabolicznej, przeszło 600-konnej, maszyny będzie odpowiedni komplet opon.

Zmodyfikowany Ford Mustang
8

W zaprzyjaźnionym warsztacie Saw Gol przy ulicy Poznańskiej 40 w podwarszawskich Morach montujemy ogumienie Yokohama ADVAN Neova AD09. To opony skoncentrowane na wydajności samochodów sportowych i modyfikowanych, które muszą wykrzesać wszystko co możliwe z trakcji i nieustannie oferować kierowcy pełną kontrolę w zakrętach. Są jednocześnie przyjemne w użytkowaniu codziennym. 

Reklama

W ostatnim czasie model AD09 zyskał nowy wzór bieżnika i mieszankę, aby zapewnić użytkownikom satysfakcjonujące osiągi zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Precyzyjnemu prowadzeniu sprzyja solidna część środkowa opony, a wysoki podwinięty rant dba o wytrzymałość ogumienia i przydatność przez kilka sezonów. To najtrwalsza opona Yokohamy w historii, co potwierdzają opracowany na nowo bieżnik oraz lamele odprowadzające wodę – nie łudzimy się jednak i pewnie w mocnym Fordzie bardziej sprawdzi się na przyczepnym asfalcie. Producent podkreśla jednak, że zoptymalizowana mieszanka o wysokiej zawartości krzemionki zapewnia znacznie lepszą niż wcześniej trakcję, również na mokrych zakrętach i podczas hamowania na wilgotnej drodze. 

Mustang i Yokohama
8

Paczka ważąca 35 kg, a zwłaszcza jej gabaryty, podpowiadały, że musi to być przesyłka z Japonii. Amerykańskie czarne coupé wyposażyliśmy w zestaw na przód w rozmiarze 255/40 R19 100W oraz 275/40 R19 105W na tył. Oryginalny produkt klasy premium renomowanej marki Yokohama już samym wyglądem sugeruje, że osiągi zajmują tu bardzo wysokie miejsce w skali potrzeb klienta. Sami nie możemy się doczekać, aby ruszyć w trasę i pokonać pierwsze kilometry z modelem ADVAN na kołach.

Drugi samochód to zgoła odmienna konstrukcja. Porsche Cayman GT4 to czysta, skalkulowana precyzja na tor wyścigowy, którą z powodzeniem można jednak wykorzystać również na drogach publicznych. Wyjątkowe wyważenie, 385 KM z centralnie umocowanego boksera i około 1340 kg masy. Dla tego samochodu wybraliśmy model ADVAN Sport V107 – skoncentrowany głównie na przyczepności na suchej nawierzchni, będący bardziej klasyczną oponą do aut typu performance. Rozmiar zgodny z parametrami producenta (245/35 R20 ZR91Y oraz 295/30 R20 ZR 101Y) zapewni możliwie maksymalne wykorzystanie potencjału podwozia sportowego Porsche. Slogan producenta brzmiący: „zapewnia wysoki poziom reaktywności, gwarantując precyzyjne kierowanie i stabilność jazdy w zakrętach, nawet przy dużej prędkości” zaostrzył nasz apetyt na rozpoczęcie realizacji projektu „Yokohama on Tour”.

Konkurs Yokohama on Tour
8

Konkurs: do wygrania "Zestaw reaktora EVO"!

Nie pozostało nam więc już nic innego, jak posłuchać Waszych sugestii co do miejsc, które powinniśmy odwiedzić powyższymi samochodami z ogumieniem Yokohama. Swoje propozycje wysyłajcie w komentarzach pod Instagramowym postem konkursowym. Najbardziej kreatywna i interesująca propozycja zgarnie główną nagrodę! „Zestaw redaktora EVO” w skład którego wchodzą: Skórzana torba podróżna Ochnik, Soniczna szczoteczka Oclean X Ultra, Divine Cream i Divine Elixir od marki SAMARITÉ. Czekamy na Wasze pomysły!

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Ferrari 12Cilindri premiera
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri - zjawiskowy następca 812 Superfast

Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.

4 maja 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Lamborghini V8 prezentacja
Lamborghini
Następca Lamborghini Huracán dostanie wysokoobrotowe V8 z płaskim wałem

Czasy kultowego V10 minęły, ale Lamborghini opracowało nowe V8 kręcące się do 10 tys. obrotów.

20 maja 2024
2024 Mini John Cooper Works Pro teaser
Mini / John Cooper Works
Nowe Mini John Cooper Works zadebiutuje podczas Nürburgring 24 Hours

Flagowy hot hatch Mini JCW będzie oferowany równolegle w dwóch odmianach - spalinowej i elektrycznej.

20 maja 2024
2024 Range Rover Sport D300 test
Land Rover / Range Rover Sport
Range Rover Sport - wciąż luksus nad sport

Jeszcze do niedawna Range Rover Sport był tańszym, mniejszym bratem “dużego” modelu. Pora na zmiany.

20 maja 2024
2024 Bentley Continental GT PHEV teaser
Bentley / Continental GT
W czerwcu poznamy hybrydowego Bentleya Continental GT

W miejsce W12 Bentley wprowadzi na rynek nowe, zelektryfikowane V8 o mocy 780 KM.

16 maja 2024
Morgan Midsummer by Pininfarina premiera
Morgan / Midsummer
Morgan Midsummer to sześciocylindrowa barchetta projektu Pininfariny

Brytyjski Morgan połączył siły z włoskim studio Pininfarina, aby wypuścić wyjątkowy model samochodu.

16 maja 2024
Ducati Scrambler Icon
Ducati
Limitowana personalizacja we wszechświecie Scrambler Ducati

Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.

15 maja 2024
Alfa Romeo Giulia / Stelvio Super Sport premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo wprowadza limitowane modele Giulia i Stelvio Super Sport

Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.

15 maja 2024
Porsche 911 992.2 teaser
Porsche / 911
Hybrydowe Porsche 911 (992.2) zadebiutuje w tym miesiącu

28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.

13 maja 2024
Alpine Alpenglow Hy4 prezentacja
Alpine / Alpenglow
Alpine Alpenglow Hy4 to wyścigowy prototyp zasilany wodorem

Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.

13 maja 2024
Caterham Seven 485 Final Edition premiera
Caterham / Seven
Caterham kończy produkcję ostatniego Sevena bez doładowania

Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.

9 maja 2024
Bentley W12 - V8
Bentley
W12 Bentleya zostanie zastąpione 750-konną hybrydą z V8

Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.

9 maja 2024
Lamborghini V10 - EV
Lamborghini
Elektryczne Lamborghini będą równie emocjonujące co te z V10?

Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.

9 maja 2024